Gimnazjum im. Stefana

Aktualności
< 2 z 200 >
Wycieczka w Sudety

W dniach 24-28 kwietnia 2019 roku uczniowie klas VII i VIII, pod czujną opieką nauczycieli: p.K.Jabłońskiej, Z.Falkowskiej, N. Sadowskiej i B. Lejman udali się na 5-dniową wycieczkę w Sudety. Do urokliwej Sosnówki, miejsca naszego zakwaterowania, dotarliśmy późnym popołudniem.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy Pragę. Stolica Czech przywitała nas piękną pogodą. Mogliśmy podziwiać czeską architekturę, m. in. Zamek Hradczański. Widzieliśmy Kaplicę św. Wita, w której przechowywane są czeskie klejnoty koronacyjne, a w podziemiach katedry znajdują się grobowce czeskich królów. Obejrzeliśmy piękne witraże zdobiące wnętrze tego budynku. Spacerowaliśmy po Moście Karola. Następnie przeszliśmy na drugą stronę Wełtawy, na Stare Miasto. Główną atrakcję tego miejsca stanowi XV-wieczny zegar astronomiczny Orloj.

Trzeciego dnia postanowiliśmy zdobyć Szrenicę (1362m n.p.m.), drugi po Śnieżce najbardziej znany przez Polaków szczyt Karkonoszy. Po kilku godzinach dość wyczerpującej wędrówki osiągnęliśmy cel. Na dół postanowiliśmy zjechać krzesełkową kolejką linową, co dla wielu uczestników wyprawy było nie lada wyzwaniem i atrakcją. Wieczorem zapewniliśmy sobie relaks w basenach termalnych w Jeleniej Górze.

Kolejny dzień wycieczki przyniósł nieco pochmurną, deszczową aurę, w związku z czym zrezygnowaliśmy z górskich szlaków i zdecydowaliśmy się na zwiedzanie stolicy Karkonoszy-Jeleniej Góry. Wyjątkowym przeżyciem była wizyta w miejskich podziemiach pod Wzgórzem Kościuszki, gdzie niedawno otwarto Time Gates-Wrota Czasu-kompleks korytarzy i pomieszczeń, które w czasie wojny miały służyć za schron przeciwatomowy, a obecnie stoją otworem dla zwiedzających. Time Gates, czyli bramy czasu pozwoliły nam na przeniesienie się do przeszłości Dolnego Śląska. Przechodząc przez kolejne "wrota" mogliśmy poznać między innymi historię z czasów piastowskich, wojen napoleońskich, czy sekrety drugiej wojny światowej. Inscenizacji towarzyszyły efekty specjalne, światło i dźwięk. Piątego dnia pożegnaliśmy przepiękne Sudety z okien autobusu i pełni niesamowitych wrażeń minionych dni udaliśmy się w drogę powrotną do domu.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

źródło: 2019-09-01 18:38, Beata Lejman
publikacja: 2019-09-17 16:22, Waldemar Grabowski

AKTUALNOŚCI
Warszawa
dodano: 2020-01-23 09:48

27 listopada o godzinie 7:00 wyjechaliśmy na wycieczkę do Warszawy.

Wycieczka w Sudety
dodano: 2019-09-17 16:22

HARCERSKIE LATO
dodano: 2019-10-01 09:30

Zuchy i harcerze z naszej szkoły przebywali na obozie harcerskim w Łebie. Przeżyli tam wiele przygód, korzystali ze słońca i kąpieli morskich. Druhna Zuzanna Kamińska, druhna Anna Dobrosielska oraz druh Szymon Bruzda złożyli przyrzeczenie harcerskie.

Wycieczka "Śladami Szarych Szeregów"
dodano: 2019-09-29 18:09

Dnia 26 października  2018r. klasy- 7a, 7b i 8a wybrały się na wycieczkę edukacyjną „SZLAKIEM KAMIENI NA SZANIEC”. Opiekę nad uczniami sprawowali: wychowawczynie-Beata Lejman, Nina Sadowska i Katarzyna Jabłońska, a także pan dyrektor Artur Kraśniewski.

Dzień Sportu
dodano: 2019-09-17 19:34

Zapraszamy do galerii ...

Na Borku ...
dodano: 2019-06-17 11:05

Przy ognisku harcerze podsumowali rok harcerki. Wspominali całoroczną służbę harcerską, śpiewali piosenki, pląsali i bawili się doskonale.

Akademia z okazji rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja
dodano: 2019-05-15 16:30

W coroczny kalendarz uroczystości w naszej szkole wpisany jest apel z okazji Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Dzień ten jest znakomitą okazją, by podkreślić rolę i znaczenie tak ważnych słów jak: Patriotyzm, Ojczyzna.

Obchody Pierwszego Dnia Wiosny
dodano: 2019-04-01 18:57

Pierwszy Dzień Wiosny - to jeden z najbardziej wyczekiwanych dni w roku. Szczególnie zimą, kiedy szaruga za oknem przygnębia, a resztki śniegu i mroźne powietrze przypominają o swoim istnieniu.