Gimnazjum im. Stefana

STRONA ARCHIWALNA

Losowa
galeria zdjęć

11-go listopada - wspólne odśpiewanie hymnu (2018/2019)
Aktualności
< 2 z 200 >
Wycieczka w Sudety

W dniach 24-28 kwietnia 2019 roku uczniowie klas VII i VIII, pod czujną opieką nauczycieli: p.K.Jabłońskiej, Z.Falkowskiej, N. Sadowskiej i B. Lejman udali się na 5-dniową wycieczkę w Sudety. Do urokliwej Sosnówki, miejsca naszego zakwaterowania, dotarliśmy późnym popołudniem.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy Pragę. Stolica Czech przywitała nas piękną pogodą. Mogliśmy podziwiać czeską architekturę, m. in. Zamek Hradczański. Widzieliśmy Kaplicę św. Wita, w której przechowywane są czeskie klejnoty koronacyjne, a w podziemiach katedry znajdują się grobowce czeskich królów. Obejrzeliśmy piękne witraże zdobiące wnętrze tego budynku. Spacerowaliśmy po Moście Karola. Następnie przeszliśmy na drugą stronę Wełtawy, na Stare Miasto. Główną atrakcję tego miejsca stanowi XV-wieczny zegar astronomiczny Orloj.

Trzeciego dnia postanowiliśmy zdobyć Szrenicę (1362m n.p.m.), drugi po Śnieżce najbardziej znany przez Polaków szczyt Karkonoszy. Po kilku godzinach dość wyczerpującej wędrówki osiągnęliśmy cel. Na dół postanowiliśmy zjechać krzesełkową kolejką linową, co dla wielu uczestników wyprawy było nie lada wyzwaniem i atrakcją. Wieczorem zapewniliśmy sobie relaks w basenach termalnych w Jeleniej Górze.

Kolejny dzień wycieczki przyniósł nieco pochmurną, deszczową aurę, w związku z czym zrezygnowaliśmy z górskich szlaków i zdecydowaliśmy się na zwiedzanie stolicy Karkonoszy-Jeleniej Góry. Wyjątkowym przeżyciem była wizyta w miejskich podziemiach pod Wzgórzem Kościuszki, gdzie niedawno otwarto Time Gates-Wrota Czasu-kompleks korytarzy i pomieszczeń, które w czasie wojny miały służyć za schron przeciwatomowy, a obecnie stoją otworem dla zwiedzających. Time Gates, czyli bramy czasu pozwoliły nam na przeniesienie się do przeszłości Dolnego Śląska. Przechodząc przez kolejne "wrota" mogliśmy poznać między innymi historię z czasów piastowskich, wojen napoleońskich, czy sekrety drugiej wojny światowej. Inscenizacji towarzyszyły efekty specjalne, światło i dźwięk. Piątego dnia pożegnaliśmy przepiękne Sudety z okien autobusu i pełni niesamowitych wrażeń minionych dni udaliśmy się w drogę powrotną do domu.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

źródło: 2019-09-01 18:38, Beata Lejman
publikacja: 2019-09-17 16:22, Waldemar Grabowski

AKTUALNOŚCI
SZKOLNY KONKURS CZYTELNICZY
dodano: 2019-03-19 14:52

W dniu 8 marca w bibliotece szkolnej odbył się szkolny konkurs czytelniczy. Uczestnikami konkursu byli uczniowie klas VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum. W sumie do konkursu zgłosiło się 12 uczniów z wyżej wymienionych klas.

Karnawałowe przedstawienie
dodano: 2019-03-18 15:21

„W  karnawale, w  karnawale
urządzamy różne bale …
Mnóstwo  różnych  przebierańców hasa pośród pląsów, tańców,
uśmiechnięci biją brawa, bo karnawał to zabawa.”

Jasełka 2018
dodano: 2019-01-14 14:55

Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas pełen miłości, pojednania, wzruszeń z którym wiąże się wiele zwyczajów.

WIGILIA ZUCHOWO-HARCERSKA
dodano: 2019-01-14 19:33

Zapach pieczonych pierników i ciasteczek, wykonywanie bombek choinkowych przy dźwiękach kolęd- to warsztaty zuchowo- harcerskie poprzedzające kolację wigilijną.

Konkurs fotograficzny "Zdjęcie mojego misia"
dodano: 2019-01-07 18:20

Pod koniec listopada, po rozmaitych zajęciach plastycznych z wykorzystaniem darów jesieni przyszedł czas na wyczekiwany przez dzieci, pierwszy w tym roku szkolnym, konkurs fotograficzny "Zdjęcie mojego misia".

KONKURS PIOSENKI PATRIOTYCZNEJ „BIAŁO-CZERWONE NUTKI”
dodano: 2018-12-17 15:17

W poniedziałek 3 grudnia 2018r. odbył się w naszej szkole poranek patriotyczny częścią którego był konkurs piosenki  pod hasłem „Biało-Czerwone Nutki”.

Prelekcja dr. Zbigniewa Girzyńskiego „Józef Piłsudski .."
dodano: 2018-12-17 15:30

10 grudnia 2018r. o godz. 11.00 w murach naszej szkoły wygłosił wykład  dr. Zbigniew Girzyński, historyk Wydziału Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu pt. „Józef Piłsudski – ojciec niepodległości”.

Obchody Światowego Dnia Walki z AIDS w naszej szkole
dodano: 2018-12-10 15:41

Każdego roku 1 grudnia obchodzony jest Światowy Dzień Walki z AIDS, którego istotą jest przypomnienie o chorobie wywołanej wirusem HIV.