Gimnazjum im. Stefana

Aktualności
< 2 z 200 >
Wycieczka w Sudety

W dniach 24-28 kwietnia 2019 roku uczniowie klas VII i VIII, pod czujną opieką nauczycieli: p.K.Jabłońskiej, Z.Falkowskiej, N. Sadowskiej i B. Lejman udali się na 5-dniową wycieczkę w Sudety. Do urokliwej Sosnówki, miejsca naszego zakwaterowania, dotarliśmy późnym popołudniem.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy Pragę. Stolica Czech przywitała nas piękną pogodą. Mogliśmy podziwiać czeską architekturę, m. in. Zamek Hradczański. Widzieliśmy Kaplicę św. Wita, w której przechowywane są czeskie klejnoty koronacyjne, a w podziemiach katedry znajdują się grobowce czeskich królów. Obejrzeliśmy piękne witraże zdobiące wnętrze tego budynku. Spacerowaliśmy po Moście Karola. Następnie przeszliśmy na drugą stronę Wełtawy, na Stare Miasto. Główną atrakcję tego miejsca stanowi XV-wieczny zegar astronomiczny Orloj.

Trzeciego dnia postanowiliśmy zdobyć Szrenicę (1362m n.p.m.), drugi po Śnieżce najbardziej znany przez Polaków szczyt Karkonoszy. Po kilku godzinach dość wyczerpującej wędrówki osiągnęliśmy cel. Na dół postanowiliśmy zjechać krzesełkową kolejką linową, co dla wielu uczestników wyprawy było nie lada wyzwaniem i atrakcją. Wieczorem zapewniliśmy sobie relaks w basenach termalnych w Jeleniej Górze.

Kolejny dzień wycieczki przyniósł nieco pochmurną, deszczową aurę, w związku z czym zrezygnowaliśmy z górskich szlaków i zdecydowaliśmy się na zwiedzanie stolicy Karkonoszy-Jeleniej Góry. Wyjątkowym przeżyciem była wizyta w miejskich podziemiach pod Wzgórzem Kościuszki, gdzie niedawno otwarto Time Gates-Wrota Czasu-kompleks korytarzy i pomieszczeń, które w czasie wojny miały służyć za schron przeciwatomowy, a obecnie stoją otworem dla zwiedzających. Time Gates, czyli bramy czasu pozwoliły nam na przeniesienie się do przeszłości Dolnego Śląska. Przechodząc przez kolejne "wrota" mogliśmy poznać między innymi historię z czasów piastowskich, wojen napoleońskich, czy sekrety drugiej wojny światowej. Inscenizacji towarzyszyły efekty specjalne, światło i dźwięk. Piątego dnia pożegnaliśmy przepiękne Sudety z okien autobusu i pełni niesamowitych wrażeń minionych dni udaliśmy się w drogę powrotną do domu.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

źródło: 2019-09-01 18:38, Beata Lejman
publikacja: 2019-09-17 16:22, Waldemar Grabowski

AKTUALNOŚCI
11-go listopada - wspólne odśpiewanie hymnu
dodano: 2018-11-14 12:22

W związku z 100. rocznicą odzyskania niepodległości przez Polskę cała społeczność ZPO w Bieżuniu 09.11.2018r. obchodziła Dzień Polaka, który rozpoczął się wspólnym przygotowaniem ozdób i symboli na Święto Niepodległości.

XI Dni Trzeźwości
dodano: 2018-11-05 15:30

W dniach 23-24 września 2018 r. w Bieżuniu odbyły się XI Dni Trzeźwości.

Dzień Edukacji Narodowej - 2018
dodano: 2018-10-23 10:10

Dzień Edukacji Narodowej jest dniem szczególnym dla wszystkich pracowników szkoły i uczniów. To okazja do refleksji, wspomnień, podziękowań i życzeń.

Wybory do Samorządu Uczniowskiego 2018/2019
dodano: 2018-10-25 11:25

1 października 2018r. w naszej szkole miało miejsce Wielkie Święto Samorządności  - Wybory do Samorządu Uczniowskiego.

VIII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia w ZPO w Bieżuniu
dodano: 2018-10-22 16:33

28 września 2018r. w Zespole Placówek Oświatowych w Bieżuniu został zorganizowany VIII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia.

Europejski Dzień Sportu Szkolnego 2018r.
dodano: 2018-10-08 15:41

W ramach Europejskiego Tygodnia Sportu 25 września 2018r. w naszej szkole odbył się Europejski Dzień Sportu.

"Aktywny wrzesień" w Lidzbarku Welskim
dodano: 2018-10-07 21:00

W dniach od 26 do 28 września 2018 roku grupa uczniów klasy IVc , Vb, Vc i VIa pod opieką pań: Agnieszki Sochackiej i Doroty Szkolmowskiej uczestniczyła w trzydniowej wycieczce do Lidzbarka Welskiego pod hasłem "Aktywny wrzesień”

Warunki ubezpieczenia 2018/2019
dodano: 2018-09-18 08:20

Warunki ubezpieczenia na rok szkolny 2018/2019 ...